Historien

Det begyndte i 2011 med et legendarisk truckmærke og et hold dygtige medarbejdere

Det begynte i slutten av 2011 med et legendarisk gaffeltruckmerke og et team av dyktige medarbeidere.

Et godt produkt kombinert med et stab av smarte fagfolk er et godt utgangspunkt for et selskap. Denne enkle ideen var starten på ProTruck i høsten 2011, da hele verden var preget av lavkonjunktur etter finanskrisen i 2009.

Så i en periode hvor den økonomiske situasjonen var dårlig og hvor både den danske og norske truckindustrien ble redusert til 1/3 av førkrisenivået, bestemte Michael Laursen å investere helhjertet i å gjenopprette det legendariske Hyster-merket på det danske og norske markedet.

I løpet av de siste sju årene har vi målrettet samlet over 85 av bransjens mest erfarne og kompetente medarbeidere innen salg, service, reservedeler og verkstedvirksomhet - og kombinert dette med noen av markedets sterkeste produkter og tjenester. Vi prøver hver dag å gjøre en positiv forskjell og sikre at vi skaper verdi for våre kunder.

 

Milepæler i ProTrucks kort, men eksplosiv historie:

  • 2018 - Selskapet legger til engelsk JCB og østerrikske Bulmor til produktutvalget. På denne måten sikres et enda bredere program og flere alternativer for komplette løsninger for våre kunder. Det forrige søsterselskapet UnikTruck fusjonerer med ProTruck, og sistnevnte blir dermed en av Europas største leverandører av tunge truck- og containermaskiner. Selskapet sysselsetter i dag over 85 ansatte og genererer årlig omsetning på over 400 millioner kroner.

  • 2017 – Selskapet innvier et nytt showroom med kontor og lager på mer enn 5000 m2. Salgsorganisasjonen har nå Danmarks fineste anlegg for visning og demonstrasjon av lastebiler, gaffeltrucker og containerbiler. En helt ny Zealand-avdeling er etablert i Ringsted, hvor ProTruck bygger 2500 m2 showroom, kontor og lager til motorveien. Personalet teller nå 70 personer, og vi vinder fortsatt markedsandeler i et voksende marked

  • 2016 – Selskapet overtar byrået for Carer og Dulevo-merkene på det danske og norske markedet. Tilgangen på kunder er stabil og antall montører er over 30. Selskapet kjøper og pålegger lastebiler nr. . Ansatte er nå på nesten 60 heltidsansatte

  • 2015 - Selskapet overtar det danske byrået for den belgiske MOL-terminaltraktoren, som er et viktig supplement til lastebilprogrammet. Personalet til selgere og servicetekniker blir målrettet målrettet. Selskapet kjøper og bestiller sin tredje lastebil med tilhengere. Personalet er på 45 og markedsandelen på ca. 4,5%. Ved utgangen av året er vårt eget datterselskap etablert i Norge, hvor vi også representerer varemerkene Hyster, MOL og Carer

  • 2014 – Selskapet flytter inn i nye skreddersydde lokaler og kan nå håndtere alle tekniske disipliner under ett tak. Salgs- og serviceorganisasjonen vokser jevnt og vi vinner de første store ordrene i nær konkurranse med bransjens største leverandører. Selskapet kjøper sin andre lastebil med tilhengere og ansetter salgsdriver nr. 2. Personalet er nå 37 heltidsansatte og markedsandelen har vokst til over 3%. Vekstraten var igjen over 50%

  • 2013 – Højer Truck ApS med 4 ansatte er anskaffet og integrert i ProTruck. Selskapet vokser ut av sine lokaler og et nytt bosted på ca. 5000 m2. Vi er nå 28 ansatte og igjen skapt en vekst på 50%. Markedsandelen er gjenopprettet på knapt 2,5% - nivået Hyster hadde før finanskrisen

  • 2012 – Eksisterende og tidligere Hyster-kunder nærmer seg og virksomheten stabiliseres. Det er en målrettet utvidelse innen både salg og service. Easy-Lift Forklift ApS er kjøpt og integrert. Selskapet kjøper sin første lastebil med tilhengere. Vi er nå 20 ansatte og vokste det første året over 50%

  • 2011 – Michael Laursen etablerer ProTruck i høsten 2011 og ansetter 8 ansatte innen salg, service og administrasjon. En 5 års eksklusiv importør og forhandleravtale med Hyster er signert, og selskapet åpner en ny 2600 m2 stor bygning i Odder sør for Århus. De siste 3 månedene av året vil bli brukt til å starte driften i januar 2012